I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników, w tym Nabywców, ze Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę, a także zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
2. Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.

II. DEFINICJE

Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
1. Sprzedawca – LENIGA Magdalena Sadowska z siedzibą ul. Rudzka 13-15 54-427  Wrocław, wpisaną w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej pod numerem NIP: 8943152785, Regon: 385854689; która prowadząc działalność gospodarczą dokonuje w ramach Sklepu sprzedaży towarów.
2. Dane kontaktowe Sprzedawcy, umożliwiające z nim kontakt:
a. telefon: +48 511 45-55-65,
b. adres poczty elektronicznej: leniga@leniga.pl, biuro.leniga@gmail.com
c. adres: Rudzka 13-15 54-427 Wrocław.
3. Sklep – zbiór stron internetowych i narzędzi informatycznych (serwis internetowy) dostępnych pod adresem https://leniga.pl zarządzanych przez Sprzedawcę i pozwalających Użytkownikom na zawieranie Umów sprzedaży lub Umów o świadczenie usług
4. Umowa sprzedaży – umowa zawarta w Sklepie na zasadach wynikających z Regulaminu pomiędzy Sprzedawcą a Nabywcą, której przedmiotem jest sprzedaż na rzecz Nabywcy rzeczy.
5. Umowa o świadczenie usług – umowa zawarta na zasadach wynikających z Regulaminu pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie przez Sprzedawcę na rzecz Użytkownika usług drogą elektroniczną, wynikających z funkcjonalności Sklepu.
6. Umowa – obejmuje Umowę sprzedaży oraz Umowę o świadczenie usług.
7. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu.
8. Materiały – informacje zawarte na stronach internetowych Sklepu, m.in. nazwy i opisy oraz zdjęcia i ilustracje graficzne towarów, oznaczenia producentów towarów.
9. Użytkownik – użytkownik Internetu, korzystający ze Sklepu, nabywający lub zamierzający nabyć towary lub usługi prezentowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu.
10. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740).
11. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 287).
12. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
13. Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (z art. 221 Kodeksu cywilny.
14. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zgodnie z art. 3855 Kodeksu cywilnego).
15. Nabywca – Użytkownik, który w ramach Sklepu zawarł Umowę sprzedaży.

III. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU
1. Użytkownik będący osobą fizyczną może korzystać ze Sklepu pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych.
2. Użytkownik nie będący osobą fizyczną może korzystać ze Sklepu za pośrednictwem osób upoważnionych do działania w jego imieniu.
3. Użytkownik może korzystać ze Sklepu za pośrednictwem wszelkich urządzeń komunikujących się z Internetem (komputer, telefon), z wykorzystaniem dowolnej przeglądarki internetowej.
4. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych, aktualnych i pełnych danych w formularzach, o których mowa w sekcji IV pkt 3 oraz postępować zgodnie z warunkami Regulaminu. Dane podawane przez Użytkownika nie mogą naruszać przepisów aktualnie obowiązującego prawa oraz dóbr osobistych i praw osób trzecich.
5. Zabronione jest dostarczanie przez Użytkownika, w ramach korzystania z Sklepu, treści o charakterze bezprawnym.
6. Wykorzystywanie przez Użytkownika nazwy Sprzedawcy, logo Sklepu, Materiałów oraz innych niż Materiały składników Sklepu (w tym elementów graficznych Sklepu oraz układu i kompozycji Sklepu – tzw. layout) jest zabronione. Zabronione jest podejmowanie przez Użytkownika jakichkolwiek działań zmierzających do odtworzenia Sklepu, w tym w szczególności na stronach internetowych i w domenach internetowych powiązanych z Użytkownikiem.
7. Użytkownik zobowiązany jest do nieujawniania osobom trzecim swojego loginu i hasła dostępu, wykorzystywanego do logowania w Sklepie.
8. Sprzedawca porozumiewa się z Nabywcą za pośrednictwem strony internetowej wskazanej w sekcji II pkt 3 Regulaminu, a także telefonicznie i za pośrednictwem poczty elektronicznej.
9. Umowa może zostać zawarta jedynie w języku polskim. Nie istnieje minimalny czas trwania zobowiązań Nabywcy wynikających z tej umowy.

IV. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W SKLEPIE – ZAWARCIE UMOWY
1. Przed złożeniem zamówienia, Użytkownik umieszcza w wirtualnym koszyku wybrany przez siebie towar, który zamierza nabyć. Wirtualny koszyk jest narzędziem umożliwiającym Użytkownikowi agregację wybranych towarów przed ich zakupem, przeliczanie wartości towarów zgromadzonych w koszyku oraz przeliczanie kosztów dostawy. Podczas wyboru towarów/usług Użytkownik może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do koszyka kolejnych towarów lub usuwanie ich z koszyka.
2. Po ostatecznym wyborze towarów przeznaczonych do zakupu, Użytkownik zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień w Sklepie. Formularz składania zamówienia może być złożony z formularzy składowych, służących do określenia:

A. adresu dostawy,
B. sposobu dostawy,
C. sposobu dokonania płatności za towar/usługę.

3. Złożenie zamówienia jest możliwe po uprzednim zarejestrowaniu się w Sklepie poprzez konto Użytkownika lub bez takiej rejestracji. Aby złożyć zamówienie w pierwszej formie (tj. poprzez konto użytkownika) przed złożeniem zamówienia należy założyć nowe konto lub zalogować się do założonego już wcześniej konta Użytkownika. W celu założenia konta należy wypełnić odpowiednie formularze rejestracyjne, podając wymagane dane, w tym dane konieczne do dokonania dostawy zamówionych towarów. Aby złożyć zamówienie w drugiej formie (tj. bez rejestracji) należy wypełnić formularze, które są wymagane dla złożenia zamówienia bez dokonywania rejestracji.
4. Zamówienie zostaje złożone poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”, co jest równoznaczne z potwierdzeniem przez Użytkownika, że formularz zamówienia wypełniony został prawidłowo oraz, że podane dane są prawdziwe, aktualne, kompletne i poprawne, a także że Użytkownik jest świadomy, iż realizacja zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty, w tym także poniesienia wybranych kosztów dostawy.
5. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego, złożoną przez Użytkownika Sprzedawcy. Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca weryfikuje czy zamówienie zostało złożone prawidłowo (zgodnie z postanowieniami Regulaminu). W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, iż zamówienie zostało złożone nieprawidłowo, Sprzedawca poinformuje o tym Użytkownika
6. Po złożeniu prawidłowego zamówienia i sprawdzeniu przez Sprzedawcę dostępności zamówionych towarów w magazynie, Sprzedawca przesyła niezwłocznie Użytkownikowi informację o przyjęciu zamówienia (przyjęcie oferty) na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przy składaniu zamówienia lub podczas rejestracji. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania Użytkownikowi przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu zamówienia.
7. Po zawarciu umowy, Sprzedający dostarczy Nabywcy będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta potwierdzenie zawarcia umowy na adres poczty elektronicznej, w formacie pdf. wraz z informacjami wymaganymi przez Ustawę o prawach konsumenta. Aby otworzyć ten dokument konieczne jest posiadanie odpowiedniego programu np. Adobe Reader. Informacje te mogą być też dostarczone przez Sprzedawcę również w formie papierowej łącznie z dostarczanym produktem.
8. Sprzedawca może weryfikować czy umowa sprzedaży zawierana przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta wchodzi w zakres czynności zawodowo podejmowanych w ramach rzeczywiście wykonywanej przez danego przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w szczególności poprzez weryfikację przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Sprzedawca może zwrócić się w tym celu do Nabywcy o dostarczenie informacji lub materiałów umożliwiających weryfikację powiązania nabywanego produktu z branżą i specjalizacją Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

V. ZAPŁATA CENY
1. Płatności za nabyte w Sklepie przez Nabywcę towary lub zamówione usługi (cena oraz koszty dostawy) dokonywane są za pomocą narzędzi płatniczych udostępnianych w Sklepie oraz na zasadach określonych przez Sprzedawcę.
2. Użytkownik może wybrać spośród następujących sposobów zapłaty:
a. płatność za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl,
b. płatność za pobraniem – uiszczana kurierowi dostarczającemu zamówione produkty.
3. Wszystkie ceny w Sklepie są cenami brutto, zawierającymi podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości wynikającej z odrębnych przepisów. Koszty dostawy towaru do Użytkownika podane są odrębnie w odpowiednim formularzy, w którym Użytkownik może dokonać wyboru formy dostawy.
4. Użytkownik dokonuje zakupu towaru według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia. Wysokość kosztów dostawy uzależniona jest od sposobu dostawy wybranego przez Użytkownika.
5. Całkowity koszt zamówienia, łącznie z kosztami dostawy zostanie podany Użytkownikowi po wypełnieniu formularza internetowego służącego do składania zamówień w Sklepie.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy skutecznie złożonych zamówień.

VI. DOSTAWA
1. W przypadku wyboru sposobu zapłaty wskazanego w sekcji V pkt 2a lub 2b realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu wpłaty.
2. W przypadku wyboru sposobu zapłaty wskazanego w sekcji V pkt 2c lub 2d realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
3. Czas dostawy jest uzależniony od wybranego przez Nabywcę sposobu dostawy. Dostawa realizowana jest od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
4. Użytkownik przed złożeniem zamówienia ma prawo wybrać sobie sposób dostawy lub odbiór osobisty pod adresem Sprzedawcy.
5. Dostępne sposoby dostawy to:
a. przesyłka kurierska
b. przesyłka kurierska pobraniowa
c. InPost Paczkomaty 24
6. Dostawa następuje na adres wskazany przez Nabywcę.
7. Za miejsce spełnienia świadczenia przez Sprzedającego uważa się adres wskazany przez Nabywcę.
8. Zamówienia złożone i opłacone do godziny 15:00, przy wyborze dostawy za pośrednictwem InPost, w 99% przypadków są wysyłane tego samego dnia roboczego. Proces realizacji i wysyłki pozostałych zamówień odbywa się w ciągu 1 dnia roboczego od daty zaksięgowania płatności na koncie sprzedawcy. Momentem zaksięgowania płatności, w przypadku płatności elektronicznych, jest moment potwierdzenia transakcji przez system płatności elektronicznych. Dla płatności dokonanych tradycyjnym przelewem bankowym, za moment zaksięgowania płatności uznaje się moment wpływu środków na konto bankowe sprzedawcy. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby wszystkie zamówienia były realizowane w wyznaczonym czasie, jednakże w wyjątkowych sytuacjach termin ten może ulec zmianie, o czym Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany

VII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Dane osobowe Użytkowników będących osobami fizycznymi (w tym osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą) będą przetwarzane przez Sprzedawcę na zasadach określonych obowiązującym prawem.
2. Więcej informacji na ten temat zawarto w zakładce o prywatności, dostępnej tutaj: https://leniga.pl/polityka-prywatnosci

VIII PRAWO ODSTĄPIENIA
1. Niniejsza sekcja dotyczy jedynie Nabywców będących Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
2. Nabywca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny.
3. Termin, o którym mowa w pkt. 2 biegnie od skutecznego dostarczenia zamówionego przez Nabywcę towaru pod adres wskazany przez Nabywcę.
4.. Odstąpienie następuje poprzez złożenie przez Nabywcę będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta pisemnego oświadczenia na adres Sprzedawcy. Nabywca może skorzystać ze wzoru formularza.
5. Sprzedawca zwróci Nabywcy będącemu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie płatności w tym koszty dostawy przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył przy zapłacie, w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Jeżeli Nabywca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta wybrał sposób zapłaty przewidziany w sekcji V pkt 2c lub 2d, zwrot płatności nastąpi, za zgodą i w zależności od jego wyboru, na wskazany przez niego rachunek bankowy lub przekazem pocztowym na wskazanych przez niego adres. Formularz wyrażenia zgody będzie załączany wraz z zamówionym produktem przy dostawie lub odbiorze.
6. Nabywca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zwróci Sprzedawcy towary w terminie do 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu, ponosząc bezpośrednie koszty zwrotu.
7. Prawo odstąpienia nie przysługuje Nabywcy będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w związku w przypadkach wskazanych w art. 38. Ustawy o prawach konsumenta, w tym między innymi, gdy:
a. została zawarta umowa o świadczenie usług, a Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta,
b. towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Nabywcy lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
c. towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
d. towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
e. towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
f. towarem są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
g. Nabywca wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji,
h. towarem są świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
i. umowa dotyczy dostarczania dzienników, periodyków lub czasopism..

IX. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE PRZY UMOWIE SPRZEDAŻY
1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towarów, zamówionych przez Nabywcę będącego Konsumentem, bez wad.
. Sprzedawca odpowiada wobec Nabywców będących Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach konsumentów na zasadach dotyczących rękojmi za wady uregulowanej w Kodeksie cywilnym.
3. W przypadku umów sprzedaży, w których Nabywcą nie jest Konsument, w maksymalnym zakresie dopuszczalnym przez prawo wyłącza się zastosowanie przepisów art. 556-576 Kodeksu cywilnego (odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona).
4. Realizacja uprawnień z tytuły rękojmi za wady jest dalej określana jako reklamacja.
5. Reklamacje mogą być zgłaszane:
a. poprzez formularz reklamacyjny;
b. pisemnie, na adres Sprzedawcy.;
c. e-mailem, na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy
6. Nabywca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 2 lat od dostarczenia mu zamówionych towarów.
7. Jeśli zamówiony towar ma wadę Nabywca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, składając reklamację, może:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
c. zażądać wymiany towaru na wolny od wad;
d. zażądać usunięcia wady.
8. W terminie 30 dni od złożenia reklamacji, Sprzedawca ustosunkuje się do niej i powiadomi Nabywcę będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o sposobie dalszego postępowania. W trakcie trwania procesu reklamacyjnego, Sprzedawca może zwrócić się o dodatkowe wyjaśnienia, dokumenty lub weryfikację przebiegu zdarzenia podlegającego reklamacji.
9. W przypadku, gdy do zrealizowania żądań Nabywcy będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, przedstawionych w reklamacji, konieczne jest dostarczenie przez niego Sprzedawcy reklamowanego towaru, Nabywca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta dostarczy reklamowany towar na adres Sprzedawcy.
10. Sprzedawca dołoży starań, by reklamacje były rozpatrywane bez zbędnej zwłoki.
11. Po wyczerpaniu procedury uregulowanej w niniejszym ustępie, Nabywca będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z drogi sądowej w celu dochodzenia swoich ewentualnych roszczeń lub skorzystania z dopuszczonych przez prawo pozasądowych sposobów reklamacji, w szczególności mediacji i stałego sądu polubownego prowadzonego przez właściwe jednostki Inspekcji Handlowej, a także uzyskania pomocy w tym zakresie ze strony właściwego powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumentów (przy czym Sprzedawca nie ma obowiązku wyrażenia zgody na zastosowanie pozasądowych sposobów rozstrzygania reklamacji). Dokładne informacje na temat możliwości zastosowania procedur pozasądowych mogą być dostępne m.in. w siedzibach właściwych organów (miejskich i powiatowych rzeczników praw konsumenta, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej) oraz na ich stronach internetowych, a także na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl/).
12. Sprzedawca nie udziela gwarancji na Produkty ani nie oferuje żadnych usług posprzedażnych.
13. O ile nabyty towar objęty jest gwarancją np. producenta, importera itp., której zakres potwierdza wydany wraz z towarem dokument gwarancyjny, Nabywca może wykonywać uprawnienia wynikające z gwarancji.
14. Przy odbiorze przesyłki z zamówionym produktem zalecamy, aby Konsument (i Przedsiębiorca na prawach konsumenta), sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki, niekompletności przesyłki, niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem zamówienia, Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub notatki ze zdarzenia w obecności kuriera oraz niezwłoczne powiadomienie Sprzedającego o zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku, w razie uszkodzeń sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostarczyciela przesyłki.
15. Nabywca niebędący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest zobowiązany do weryfikacji w obecności przewoźnika czy produkt nie został dostarczony uszkodzony. Podstawą ewentualnego zwrotu produktu jest protokół szkody spisany prawidłowo przy kurierze.

X. INTERNETOWE ROZSTRZYGANIE SPORÓW
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), informujemy, że Komisja Europejska oferuje platformę internetowego rozstrzygania sporów, dostępną pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

XI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
1. Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Korzystać ze Sklepu można za pośrednictwem wszelkich urządzeń komunikujących się z Internetem (komputer, telefon), z wykorzystaniem dowolnej przeglądarki internetowej.
3. Zabronione jest dostarczanie przez osoby korzystające ze Sklepu treści o charakterze bezprawnym.
4. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje z chwilą rozpoczęcia przez osobę korzystającą ze Sklepu korzystania z danej usługi.
5. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną może zostać rozwiązana na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa, jak również – w zakresie, w jakim jest to dopuszczalne przez obowiązujące przepisy – poprzez złożenie Sprzedawcy sporządzonego w formie pisemnej (a przesłanego na adres Sprzedawcy) lub przesłanego pocztą elektroniczną (na adres elektroniczny sprzedawcy) bądź złożonego przy użyciu funkcjonalności dostępnych w Sklepie oświadczenia o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, precyzującego umowę, która ulega rozwiązaniu.
6. Reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną należy składać w formie elektronicznej za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w Sklepie lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
a. oznaczenie osoby reklamującej, ze wskazaniem niezbędnych danych identyfikujących, w tym adresu mailowego;
b. oznaczenie usługi, której dotyczy reklamacja;
c. uzasadnienie ze wskazaniem na nieprawidłowość.

7. O rozstrzygnięciu reklamacji osoba korzystająca ze Sklepu zostanie poinformowana drogą poczty elektronicznej bądź za pomocą poczty tradycyjnej.
8. Celem uczynienia zadość wymogom Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Sprzedawca niniejszym informuje, iż:
a. korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem. Podstawowym zagrożeniem jest możliwość zainfekowania systemu teleinformatycznego przez złośliwe oprogramowanie w tym tzw. wirusy, robaki i konie trojańskie. By uniknąć zagrożeń z tych związanych zaleca się, by osoby korzystające ze Sklepu zainstalowały na swoim urządzeniu oprogramowanie antywirusowe i na bieżąco je aktualizowały.
b. Sprzedawca wprowadza do systemu informatycznego, którym posługuje się osoba korzystająca ze Sklepu pliki cookies tj. mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. „Cookies” używane są głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Mogą być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną.

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
1. Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.05.2022 roku.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie następujące przepisy prawa polskiego:
a) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.)
b) ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 r. poz. 827 ze zm.)
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych powodów oraz do zmian cen oraz opisów i zdjęć towarów w ofercie sklepu, usunięcia produktów z oferty sklepu, odwoływania i zmiany akcji promocyjnych na stronach sklepu, wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu.
Przy dodawaniu produktów do naszego sklepu internetowego korzystamy z informacji udostępnianych przez producentów, którzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian dotyczących parametrów technicznych.